Den elektroniska fakturan innehåller samma information som din pappersfaktura. Tjänsten är kostnadsfri och ger en säkrare och enklare betalningshantering eftersom bankgiro, OCR-nummer, förfallodatum och belopp fylls i med automatik. Du behöver
bara godkänna betalningen.
Om du vill ha e-faktura gör du din anmälan via din internetbank. Din bank måste vara ansluten till e-faktura tjänsten. Anslutna banker är: Swedbank och Sparbankerna, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, SEB, ICA Bank, LF Bank, Skandiabanken, Sparbankerna FINN/Gripen/Syd.
När du registrerar en inbetalning får du en förfrågan om anmälan till e-faktura. Följ därefter anvisningarna i just din internetbank. Det går bra att ha båda tjänsterna autogiro och e-faktura. Om du redan har autogiro måste du söka upp företaget i din internetbank bland leverantörerna för att kunna anmäla dig till e-faktura.
Via e-post får du en bekräftelse på att vi har registrerat din anmälan. Vid nästkommande fakturering skickas din faktura elektroniskt
Om du har problem med att ta del av innehållet i en faktura eller och om du har synpunkter på fakturans innehåll eller belopp ska du i första hand vända dig till kommunen - inte till banken.
Har du frågor om e-faktura kan du vända dig till:
Anna Blomqvist
Tel: 0142-895 12
E-post: ekonomienheten@boxholm.se
Senast uppdaterad av Nadine Carenlöv Setiawan