E-faktura
Den elektroniska fakturan innehåller samma information som din pappersfaktura. Tjänsten är kostnadsfri och ger en säkrare och enklare betalningshantering eftersom bankgiro, OCR-nummer, förfallodatum och belopp fylls i med automatik. Du behöver
bara godkänna betalningen.
Om du vill ha e-faktura gör du din anmälan via din internetbank. Din bank måste vara ansluten till e-faktura tjänsten. Anslutna banker är: Swedbank och Sparbankerna, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, SEB, ICA Bank, LF Bank, Skandiabanken, Sparbankerna FINN/Gripen/Syd.
När du registrerar en inbetalning får du en förfrågan om anmälan till e-faktura. Följ därefter anvisningarna i just din internetbank. Det går bra att ha båda tjänsterna autogiro och e-faktura. Om du redan har autogiro måste du söka upp företaget i din internetbank bland leverantörerna för att kunna anmäla dig till e-faktura.
Via e-post får du en bekräftelse på att vi har registrerat din anmälan. Vid nästkommande fakturering skickas din faktura elektroniskt
Frågor eller problem
Om du har problem med att ta del av innehållet i en faktura eller och om du har synpunkter på fakturans innehåll eller belopp ska du i första hand vända dig till kommunen - inte till banken.
Har du frågor om e-faktura kan du vända dig till:
Anna Blomqvist
Tel: 0142-895 12
E-post: ekonomienheten@boxholm.se